Vyhľadávanie
Novinky do mailu
Pred zadávaním produktov je nutné aby ste mali zadané aspoň základné číselníky. Bez vyplnených číselníkov nie je možné pridávanie produktov. V položke číselníky môžete zadať číselníky:
• Dostupnosť
• Zľavy
• Výrobca
• DPH
• Dopravy
• Merné jednotky
• Platby
• Stavy objednávok
• Predaj do krajín
Pre uľahčenie a zrýchlenie práce pri pridávaní produktov, je možné vybraným číselníkom nadefinovať prednastavené hodnoty, ktoré vám bude systém pri tvorbe produktu prednostne ponúkať. Výhodou tohto nastavenia je napríklad predvolenie si sadzby DPH, v ktorej máte väčšinu tovaru, prípadne si predvolíte výrobcu, od ktorého máte väčšinu výrobkov.
Číselníky, ktorým je možné definovať prednastavenú hodnotu sú: dostupnosť, výrobca, DPH a merná jednotka.
Tvorba a spravovanie číselníkov je dostupné prostredníctvom horného admin menu alebo ISWID menu v položke "E-shop > Číselníky". Následne potvrdením voľby niektorého z číselníkov sa vám otvorí okno so zoznamom všetkých zadaných číselníkov pre danú kategóriu.
Upozornenie: V prípade, že je niektorý z číselníkov priradený k niektorému produktu, nie je možné ho odstrániť.
Tento číselník je povinný. Bez naplnenia tohto číselníku nie je možné pridávanie produktov. V číselníku "Dostupnosť" pridávate rôzne dostupnosti predávaných tovarov alebo služieb. Pre pridanie číselníku kliknite na tlačidlo "Pridať dostupnosť" v hornej časti okna. Následne sa vám otvorí ISWID menu, v ktorom do prvého riadku zadáte názov pre dostupnosť. Tento názov sa bude zobrazovať v detaile produktu. Do druhého riadku zadajte dostupnosť v dňoch. Na základe zadaných dostupností môžu vaši zákazníci filtrovať produkty v e-shope.
V číselníku "Zľavy" pridávate zľavy, ktoré budú odrátané vášmu zákazníkovi z celej sumy jeho objednávky. To znamená, že v prípade, že chcete odstupňovať zľavy podľa celkovej hodnoty objednávky, tak v číselníku pre zľavu v prvom riadku nastavte výšku sumy nákupu, ktorá zodpovedá spodnej hranici pri ktorej sa začne zľava uplatňovať. V druhej položke "Suma do" nastavte hornú hranicu pri ktorej sa už nebude zľava uplatňovať. V tretej položke "Zľava" uveďte výšku zľavy v percentách, ktorá má byt odrátavaná.
Pre jednoduchšie pochopenie uvádzame príklad. Pokiaľ chcete aby zákazník pri nákupe menšom ako 50 € nedostal žiadnu dodatočnú zľavu a pri nákupe od 50,01 € do 100 € dostal zľavu 5% a pri nákupe nad 100,01 € dostal zľavu 10% treba vytvoriť dva číselníky. V číselníku jedna bude v prvej položke "Suma od" zadaná hodnota 50, hodnota pre pole "Suma do" bude 100 hodnota pre pole "Zľava" bude mať hodnotu 5. Druhý číselník pre zľavu bude mať nastavenú iba hodnotu v poli "Suma od" na hodnotu 100.01 hodnota pre pole "Suma do" zostane nevyplnené, hodnota pre pole zľava bude nastavená na 10.
Tento číselník je povinný. Bez naplnenia tohto číselníku nie je možné pridávanie produktov. V prvom poli "Výrobca" zadáte názov výrobcu, ktorý sa bude zobrazovať v detaile produktu. V druhej položke "Popis" zadávate informačný popis výrobcu, ktorý slúži na lepšiu identifikáciu výrobcu. V treťom poli "Link" môžete zadať link na stránku výrobcu. Pre správne fungovanie linku je nutné aby webová adresa začínali znakmi http:// prípadne https:// Na základe zadaných výrobcov môžu vaši zákazníci filtrovať produkty v e-shope.
V číselníku "Doprava" môžete pridať typy dopravy, ktoré budú môcť zákazníci využiť. Pole "Názov dopravy" je názov dopravy, ktorý sa zobrazuje v detaile objednávky ako jedna z možností dopravy. V druhom poli "Dopravca" si zvoľte dopravcu. Pole "Popis" obsahuje popis dopravy, ktorý sa bude zobrazovať zákazníkovi po vybratí dopravy v detaile objednávky. Na druhej záložke "Cena, nastavenie a DPH" si v prvej položke "Cena dopravy" nastavíte konečnú cenu danej dopravy, ktorá bude zákazníkovi pripočítaná k sume objednaného tovaru alebo služieb. V poli "Suma v košíku od ktorej sa zobrazuje" je hodnota, ktorú musí daná objednávka dosiahnuť aby sa zvolený typ dopravy zákazníkovy zobrazoval. Pole "Suma v košíku do ktorej sa zobrazuje" je suma pri, ktorej sa daná doprava prestane zobrazovať. V poli "DPH" môžete nastaviť to či je na dopravu uplatňovaná DPH. Typ DPH je naviazaný na číselník DPH. Na tretej záložke "Prepojenie dopravy a platby" môžene nastaviť prepojenia s existujúcimi možnosťami platby. Ak chcete aby sa daná doprava zobrazovala iba v spojení s určitou platbou zaškrtnite iba požadovanú platbu. Ak chcete za vybraný spôsob platby účtovať poplatok, vpíšte jeho hodnotu do políčka "Cena" a vyberte aj menu v akej je daná hodnota.
Pre lepšie pochopenie práce s číselníkom dopravy uvádzame príklad.
V prípade, ak zákazník nakúpi v sume nižšej ako 50 € tak bude mať dostupnú dopravu poštou za 5 €. V prípade, že nakúpi za viac ako 50 € bude mať dopravu poštou zdarma. Bude treba vytvoriť dva záznamy. Prvý záznam s názvom napr. "Poštou 5 EUR" bude v poli „Cena“ uvedená hodnota 5, pole „Suma od“ bude nevyplnené, pole „Suma do“ bude mať hodnotu 50. Druhý záznam s názvom napr. "Poštou ZDARMA" bude v položke „Cena“ mať hodnotu 0, v poli „Suma od“ hodnotu 50,01 a pole „Suma do“ by malo byt dostatočne veľké číslo napr. 99 000.
V číselníku "Platby" si pridávate možnosti platby, ktoré budú mať zákazníci na výber pri procese objednania. Prvá položka "Názov" slúži na zadanie názvu platby, ktorý sa bude zobrazovať na stránke pri výbere typu platby. Druhá položka "Presmerovanie pri platbe" slúži na nastavenie akcie, ktorá má nastať po výbere konkrétneho typu platby. Presmerovanie pri platbe na TrustPay slúži na on-line platby (internet bankingom najväčších slovenských bánk) prostredníctvom platobného portálu TrustPay. Na využívanie tejto platobnej metódy je nutné mať so spoločnosťou Trustpay uzavretú zmluvu. Pri platbách prostredníctvom TrustCard sa jedná takisto o službu spoločnosti TrustPay, pri ktorej je možná platba za objednávku prostredníctvom kreditnej karty. Rovnako aj pri tomto type platby je nutné mať uzatvorenú zmluvu so spoločnosťou TrustPay a službu takisto aktivovanú platným kľúčom a číslom účtu TrustPay v administračnom rozhraní Webasteru. V prípade, že nemáte aktivovanú žiadnu zo služieb TrustPay, tak pri všetkých ostatných typoch platieb zvoľte "Platba bez presmerovania".
V prípade, že ste vybrali ako typ presmerovania TrustPay alebo TrustCard je možné dodatočné nastavenie akcie, ktorá má nastať po úspešnom zrealizovaní platby za objednávku. Tzn. v prípade, že chcete aj automaticky vygenerovať a odoslať zákazníkovi aj faktúru, vyberte taký typ stavu objednávky z číselníkov, pri ktorom máte nastavené aj automatické generovanie faktúr.
Viac o službe platobnej brány TrustPay nájdete na stránkach www.trustpay.eu
Číselník stavov objednávok slúži na definovanie stavov objednávok a aj akcií spojených s týmto stavom. Tento číselník je pred vyplnený siedmymi stavmi, u ktorých je možné editovať tieto vlastnosti. V poli "Názov" nastavujete názov stavu, ktorým sa bude daný stav reprezentovať pri práci v administračnom prostredí ale aj v komunikácii so zákazníkom napr. pri odosielaní automatických e-mailov. Do poľa "Text na začiatku mailu" môžete vložiť text, ktorý chcete aby sa zobrazoval zákazníkovi v automaticky odosielanom e-maile*, ktorý systém vygeneruje po zmene stavu. Zaškrtnutím voľby "Zobrazovať stav v číselníku pri editácii" potvrdzujete, že sa má daný stav zobrazovať ako jedna z dostupných volieb pri práci v detaile objednávky. Zaškrtnutím voľby "Odoslať e-mail pri zmene na tento stav" potvrdzujete, že pokiaľ bude v detaile objednávky zmenený stav na tento stav, bude odoslaný zákazníkovi informačný e-mail o uskutočnenom zmene stavu. Zaškrtnutím voľby "Pripojiť objednávku" potvrdzujete, že ak v detaile objednávky zmeníte stav objednávky na tento, bude zákazníkovi odoslaná spolu s e-mailom aj objednávka v podobe pdf dokumentu.
Upozornenie: *Štandardnou súčasťou každého e-mailu generovaného pri zmene stavu je hlavička e-mailu, ktorá obsahuje číslo objednávky, názov stránky na ktorej bola objednávka vykonaná a informácia o zmene stavu.
Číselník "Predaj do krajín" slúži na nastavenie krajín, z ktorých si môžu zákazníci tovar objednať resp. krajín, do ktorých budete tovar dodávať. Krajiny, ktoré zvolíte budú dostupné na výber v dodacích údajov v nákupnom košíku. Existujúce krajiny môžete editovať. Pridať krajinu môžete prostredníctvom tlačidla "Pridať" v ľavom hornom rohu okna. Existujúcu krajinu môžete odstrániť prostredníctvom hromadných operácií. Po výbere krajín, ktoré chcete odstrániť vyberiete voľbu "Vymazať" a potvrdíte tlačidlom vykonaj.
Jednu z krajín môžete nastaviť aj ako "Predvolenú". Krajina s týmto nastavením bude následne predvyplnená pri objednávke. Zákazník si môže krajinu samozrejme ľubovoľne zmeniť za inú, ktorá je dostupná.
Ak ste zadali správny administrátorský e-mail, boli naň doručené dočasné prihlasovacie údaje. Tieto údaje sú platné iba 60 minút. Ak sa v tomto časovom intervale neprihlásite, budú obnovené pôvodné prihlasovacie údaje.
Prebieha testovanie