Vyhľadávanie
Novinky do mailu
Webaster vám ponúka najširšie možnosti pri správe variant. Variabilita a rozsah nastavení variant je bezkonkurenčné a je porovnateľné so zákazkovými CMS systémami.
S novým prístupom k spracovaniu variant sa vám nestane, že by prišlo pri objednávke k zámene produktu (varianty) alebo k objednaniu neexistujúcej varianty či už veľkosti alebo napr. farby. Rovnako vytvoríte iba varianty s vlastnosťami, ktoré máte skutočne dostupné tzn. iba vybrané veľkosti v konkrétnych farbách.
Rovnako môžete pridať ku každej variante vlastný obrázok, takže pri prepnutí varianty môžete zobraziť farebnú varianty prislúchajúcu ku konkrétne vybranej kombinácii vlastností. Rovnako môžete pre každú variantu definovať individuálne cenu, alebo zaradiť konkrétnu variantu do akcie alebo výpredaja. Rovnako môžete nastavovať pre variant aj kľúčové slová a ďalšie vlastnosti.
Jedinečnou výhodou je "našepkávač" variant pre zákazníkov. Ak pri výbere varianty vyberie zákazník kombináciu vlastností, ktorá nie je dostupná, našepkávač zákazníkovi napovie, že požadovaná vlastnosť sa nachádza v inej kombinácii (variante). Tzn. ak ponúkate napr. tričká v červenej a modrej farbe a v červenej farbe máte iba dve veľkosti a v modrej 5 veľkostí, tak našepkávač zákazníkovi pri výbere červenej farby našepká, že existujú aj iné veľkosti ale pre modrú farbu.
E-shop „boost“ by sa dala nazvať špeciálna funkcia, ktorou je možné „nafúknuť“ opticky Váš e-shop, aj keď neobsahuje veľké množstvo produktov. Tento efekt je možné dosiahnuť funkciou zobrazovania varianty ako samostatného produktu. Systém dokáže zoskupovať produkty podľa požadovaných vlastností, napríklad podľa farby, veľkostí alebo materiálu a tak potom aj z relatívne malého množstva produktov, ktoré majú varianty, vytvárať pre zákazníka na oko veľký počet produktov na stránke.
Vytvorenie varianty zvládnete v 3 jednoduchých krokoch.
1. Prvým krokom je vytvorenie „Zoznamu vlastností“. V zozname vytvoríte vlastnosti a vlastnostiam definujete hodnoty. Ďalej nastavíte vybranej vlastnosti, že sa má použiť na variovanie.
2. Kategórii, ktorá má obsahovať produkty s variantmi pridelíte vytvorený zoznam vlastností.
3. Pri pridávaní produktu už iba nadefinujete vlastnosti variantu, alebo vygenerujete naraz všetky varianty.
Pre zjednodušenie si postup vysvetlíme na príklade. Kategóriu pre ktorú budeme vytvárať varianty sú TRIČKÁ.
1. Vytváranie vlastností produktov, je prístupné prostredníctvom horného administračného menu alebo ISWID menu cez položku „E-shop>Zoznam vlastností produktov“. Vytvoríme si nový zoznam. Tento zoznam vlastností môžeme nazvať napr. "Tričká". Zoznamu „Tričká“ pridáme dve vlastnosti: Veľkosť a Farba. Vlastnosť "Veľkosť" bude mat hodnoty zoznamu S, M, L, XL a vlastnosť "FARBA" bude mať hodnoty zoznamu červená, modrá, zelená. Obom vlastnostiam nezabudnite zaškrtnúť voľbu "Táto vlastnosť je variant produktu".
2. Pokiaľ ešte nemáte kategóriu tričká, vytvorte si ju prostredníctvom práce s kategóriami. V prípade, že už kategóriu tričká máte stačí pri jej úprave na záložke "Nastavenia" vybrať v položke "Zoznam vlastností" zoznam "Tričká" ktorý sme si vytvorili v bode 1.
3. Teraz už stačí iba pridať do kategórie "Tričká" nový produkt napr. „Tričko Hugo“. Názov, pod ktorým budú zobrazované jednotlivé varianty nastavíte na prvej záložke "Produkt". Pre tvorbu variant je najpodstatnejšia záložka "Vlastnosti". V prípade, že chcete automaticky vygenerovať všetky varianty (kombinácie) z vlastností "Veľkosť" a "Farba" zaškrtnite voľbu "Automaticky generovať varianty". Systém po uložení vygeneruje všetky kombinácie vlastností tzn. Tričko Hugo - S červená, Tričko Hugo - M červená, Tričko Hugo - L červená, Tričko Hugo - XL červená, Tričko Hugo - S modrá... atď. Pri automatickom generovaní sú generované aj názvy variant, takže do názvu nepridávajte žiadne označenie, ktoré súvisí s konkrétnym variantom. Automaticky vygenerované varianty budú mať zhodné nastavenia s produktom, z ktorého budú vytvorené.
V položke "Spoločné meno pre skupinu produktov" zadáte názov pod ktorým budú zoskupené všetky budúce varianty produktu napr. "Tričko Hugo" názov uvádzajte bez označenia farby a veľkosti!.
Varianty je možné generovať automaticky iba pri vytváraní nového produktu, alebo pri prvom vytváraní varianty pri existujúcom produkte. Ďalšie pridávanie variantov k produktu, ktorý už varianty má, je možný iba jednotlivo.
Ak chcete aby sa zobrazovali varianty aj ako samostatné produkty napr. podľa vlastnosti "Farba" zaškrtnite aj voľbu " ". V tom prípade sa budú zobrazovať všetky tričká zoskupené podľa farby. Tzn. „Tričko Hugo – červená“, „Tričko – Hugo – modrá“ atď. Týmto nastavením dokážete aj relatívne na produkty chudobný e-shop pre zákazníkov na prvý pohľad opticky rozšíriť.
Upozornenie: V prípade, že pri ručnom vytváraní zadáte pre dve varianty rovnaké vlastnosti, môže byť výber varianty nefunkčný!
Práca s variantmi sa v zásade z veľkej časti zhoduje s prácou s klasickým produktom.
Menší rozdiel je v tom, že pokiaľ má produkt varianty, tak sa v jednej časti editujú vlastnosti produktu tzn. vlastnosti a nastavenia spoločné pre všetky varianty (spoločné meno pre vgória, výrobca, sadza DPH, merná jednotka). A samostatne sa editujú zvyšné vlastnosti jednotlivého variantu.
Pokiaľ produkt obsahuje varianty, tak v administračnom okne „Práca s produktmi“ sú varianty produktu „zoskupené“ pod spoločným názvom a kliknutím na ikonu + sa zobrazia existujúce varianty.
Ostatná práca s variantmi, ako je filtrovanie, označovanie a hromadné operácie je zhodná s prácou s klasickými produktmi. Práca s konkrétnym variantom je možný aj prostredníctvom detailu produktu prostredníctvom minimenu.
Rozdielna fotka alebo galéria ku každej variante?
Webaster vám umožňuje vložiť ku každej variante samostatný obrázok alebo aj galériu. Tzn. pokiaľ predávate napr. tričká a máte ku každej farebnej variante vlastný obrázok je možné pre konkrétnu variantu definovať konkrétny obrázok.
V prípade, že chcete pre všetky varianty iba jeden spoločný obrázok, stačí tento obrázok nahrať prostredníctvom detailu produktu cez minimenu "Zmeniť hlavný obrázok" k akémukoľvek variantu. Všetky aj v budúcnosti pridané varianty budú zobrazovať už pridanú hlavnú fotografiu.
V prípade, že chcete pre niektorú variantu iný obrázok, vložte hlavný obrázok prostredníctvom detailu produktu aj k tejto variante.
Ako zistím, ktorý variant má vložený vlastný obrázok?
Variant, ktorý má vložený obrázok je v administračnom okne "Práca s produktmi" označený ikonou. Varianty bez ikony fotografie tzn. bez vlastného obrázku "preberajú" načítavajú obrázok z varianty, ktorej ste obrázok pridali.
Kedy je možné vytvoriť k variante galériu?
Galériu je možné vytvoriť iba k variante, ktorá má vložený vlastný hlavný obrázok. V prípade, že vložíte hlavný obrázok a následne galériu iba k jednej variante bude sa tento obrázok aj galériu zobrazovať aj pri ostatných variantoch. Vloženie ďalších obrázkov do galérie je možné IBA v tej variante, v ktorej bola galéria vytvorená. V prípade, že vložíte inej variante hlavný obrázok, prestane sa zobrazovať spoločná galéria a bude možné vytvoriť galériu iba pre túto variantu. Odstránenie fotografií z galérie je možné takisto iba pri variante, ku ktorej bola galéria vytvorená.
V prípade, že ste kategórii, ktorá už obsahovala produkty s variantami odobrali list vlastností, budú zo všetkých variánt produktov vytvorené samostatné produkt.
V prípade, že kategórii bez vlastností znovu priradíte pôvodný a nezmenený list vlastností, budú samostatné produkty znovu zlúčené do pôvodných produktov s variantami.
Ak ste zadali správny administrátorský e-mail, boli naň doručené dočasné prihlasovacie údaje. Tieto údaje sú platné iba 60 minút. Ak sa v tomto časovom intervale neprihlásite, budú obnovené pôvodné prihlasovacie údaje.
Prebieha testovanie